kto to jest influencer

Coraz częściej słyszymy określenie influencer, szczególnie w stosunku do znanych youtuberów, czy instagramerów.

Kto to właściwie jest? I jak to się wszystko ma do biznesu mlm?

Zajrzyjmy najpierw do Wikipedii :

Influencer – w świecie mediów społecznościowych osoba wpływowa, która może mieć wpływ na decyzje wielu ludzi, z którymi posiada trwałe relacje. Często tym terminem określa się twórców internetowych o znacznym rozgłosie, którzy posiadają znaczne grono odbiorców[1].

Sylwetki polskich influencerów

Krzysztof Gonciarz. Zaczynał w końcówce lat 90. pisząc o grach komputerowych. Od kilku lat umieszcza filmiki w internecie. Popularny twórca „Zapytaj Beczkę”, prowadzi wykłady na uczelniach, programy komediowe, pisze i wydaje książki, uruchomił agencję zajmującą się współpracą influencerów z markami. Jego filmiki oglądano ponad 100 milionów razy, a wszystkie kanały mają około miliona subskrybentów na YouTube.

Źródło: instagram.com/kgonciarz/

Ewa Chodakowska, nazywana „trenerką wszystkich Polaków”. Instruktorka fitness, trenerka personalna, autorka wielu książek, w których propaguje zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Największą popularność przyniosły Chodakowskiej filmy treningowe na których prezentuje mordercze ćwiczenia. Regularnie gości w telewizjach śniadaniowych i kolorowych magazynach, a jej facebookowy profil polubiły blisko dwa miliony ludzi.

Źródło: instagram.com/chodakowskaewa/

Julia Kuczyńska, kojarzona jako Maffashion. Od siedmiu lat prowadzi bloga internetowego poświęconego modzie. Jako jedyna Polka dotarła do pierwszego miejsca na międzynarodowej stronie poświęconej modzie lookbook.nu. Zdjęcia prezentowanych przez nią stylizacji pojawiły się w wielu magazynach branżowych. Jej konto na Instagramie obserwuje blisko 800 tys. osób.

Źródło: instagram.com/maffashion_official/

Paulina Mikuła z kanału “mówiąc inaczej”, który subskrybuje ponad 400 000 osób. Jest już nawet opisana w Wikipedii :

Mówiąc Inaczejpolski kanał na YouTube założony w 2013 r. przez Paulinę Mikułę, absolwentkę polonistyki. W filmikach o charakterze poradniczymautorka popularyzuje wiedzę na temat polszczyzny, w każdym z odcinków wyjaśniając kolejne zagadnienia bądź wątpliwości językowe. Źródłem analizowanych przez nią dylematów są komentarze i listy widzów, a także osobiste obserwacje zjawisk i tendencji lingwistycznych[2]. W programie youtuberki przeważa infotainment[3].

Sukcesem kanału okazało się zainteresowanie młodych internautów normatywną polszczyzną i skłonienie ich do pracy nad sposobem wyrażania się. Program określany jest jako hybryda tradycyjnego poradnictwa językowego i rozrywkowego wideoblogu[2]. Już na samym początku działalności vlog uważano za jeden z najszybciej rozwijających się kanałów na polskim YouTubie[4][5]. W 2016 liczba jego subskrypcji przekroczyła próg 200 tysięcy[6], a we wrześniu 2018 kanał subskrybowało już ponad 350 tysięcy osób[7].

Anna Szlęzak – trenerka w niszy damsko-męskiej, którą śledzi na youtubie blisko 360 000 osób

Influencer, a biznes MLM

Ze względu na właśnie takie określenie influencera, ciężko to w jakikolwiek sposób połączyć z biznesem opartym o mlm.

Dlaczego?

Bo mlm rozwija się wtedy, kiedy zajdzie tzw. duplikacja, pisałem o tym tutaj.

Innymi słowy : biznes mlm działa, wtedy, kiedy masa ludzi robi niewiele ale systematycznie, a nie kiedy nieliczni robią właściwie wszystko…

No właśnie…

Następuje wtedy pytanie ; czy każdy może stać się influencerem? I czy każdy musi być influencerem, aby budować struktury w marketingu sieciowym?

Z pomocą przychodzi nam influencer, na skalę światową, w biznesie mlm, jakim jest definitywnie jest Eric Worre.

Na bazie wywiadów z blisko 80-cioma najlepszymi liderami na świecie, mówi jasno – każdy z nich ma plus/minus TYLKO 20 influencerów w swojej organizacji.

Nie ma znaczenia, czy jest to struktura licząca 5000 osób, 100 000, czy setki tysięcy…

Zawsze jest ich około 20…

Wnioski są jasne – trzeba szukać ludzi z dotarciem – influencerów, bo tylko oni są w stanie zmienić obraz Twojego biznesu.

Czy każdy nim będzie?

NIGDY!

Tak samo jak nie każdy będzie działał w biznesie mlm…chociaż ciężko w to uwierzyć, prawda?:)

Czy zdecydowałeś już, że zostaniesz influencerem?

Definitywnie pomoże Ci w tym mój ostatni wpis pt. “Zaczynaj od dlaczego”

Pozdrawiam

Marcin Oniszczuk

Dołącz do bezpłatnej grupy na Facebooku. W każdy dniu dostajesz nową lekcję na temat właściwego budowania swojego biznesu sieciowego i online

 
#ProsteAleNiełatwe
Grupa Zamknięta · 113 członków
Dołącz do grupy
Grupa poświęcona wszystkiemu co proste ale niełatwe 😉 Cel – edukacja aż do zrozumienia. Chciałbym, abyś zrozumiał, że to, co proste daje najlepsze ef…
 

4 thoughts on “Influencer – kto to jest?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.