zaczynaj od dlaczego

Jest to bardzo mocno koncepcja, opisana w książce Simona Sinka “Zaczynaj od dlaczego”.

zaczynaj od dlaczego

“Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania”

Autor stawia takie pytania :

Jak wyjaśnić sytuację, w której sprawy nie idą tak jak miały iść?

Jak wyjaśnić fakt, że inni są w stanie osiągnąć rzeczy, które wydają się zaprzeczać wszystkim założeniom?

Dlaczego firma Apple jest tak innowacyjna?

Z roku na rok jest bardziej innowacyjna niż konkurencja…

A jest tylko firmą komputerową…tak jak inne…

Ma dostęp do tych samych zasobów, do tych samych talentów, tych samych agencji, konsultantów, mediów…

Dlaczego w takim razie wydaje nam się, że oferują coś innego?

Dlaczego bracia Wright byli w stanie znaleźć sposób na zasilany lot załogowy…podczas, gdy istniały załogi lepiej wykwalifikowane, lepiej finansowane i którym taki lot się nie powiódł…

W grę wchodzi tu coś zupełnie innego…

Istnieje sprawdzony schemat działania…wielkich liderów i wielkich organizacji…

zaczynaj od dlaczego

Dlaczego czytasz ten wpis na moim blogu?

Dlaczego wstajesz rano z łóżka?

I dlaczego miałoby to kogoś obchodzić?

Zaczynaj od dlaczego – przykład firmy Apple

W czym tkwi sukces firmy? 

Zobacz…jeśli firma Apple reklamowałaby się tak samo jak inne firmy komputerowe ich przekaz brzmiałby tak : 

“Wytwarzamy świetne komputery, są świetnie zaprojektowane, łatwe w użyciu i przyjazne dla użytkownika, chcesz kupić?”

I tak właśnie większość ludzi, szczególnie w marketingu sieciowym chce wprowadzać kolejne osoby do biznesu…

Mówimy, co robimy, czym się różnimy albo w czym jesteśmy lepsi…

np. to jest nasza firma prawnicza ; mamy najlepszych prawników, z największymi klientami, zawsze wykonujemy swoje zadanie dla klientów, którzy z nami współpracują…

“Oto nasz nowy samochód…ma świetny przebieg na gazie…ma skórzane siedzenia. Kup nasz samochód…”

A tak robi to firma Apple ; 

“Poprzez wszystko, co robimy, rzucamy wyzwanie status quo. Wierzymy w myślenie inaczej. Łamiemy status quo, tworząc pięknie zaprojektowane produkty, łatwe do użytku i przyjazne dla użytkownika.”

“Tak się stało, że produkujemy świetne komputery.”

“Chcesz kupić jeden?”

Ludzie nie kupują tego, co sprzedajesz/robisz…Ludzie kupują dlaczego to sprzedajesz/robisz

Celem nie jest robienie interesu, z każdym, kto potrzebuje tego, co masz

Celem jest robienie interesów z ludźmi, którzy wierzą w to, w co Ty wierzysz.

Najlepszą rzeczą z tego wszystkiego jest fakt, że to nie jest TYLKO czyjaś opinia…

Wszystko to jest zakorzenione w założeniach biologii.

Nie psychologii, lecz biologii.

Kiedy spojrzysz na przekrój ludzkiego mózgu, patrząc z góry na dół, zobaczysz, że ludzki mózg jest podzielony na trzy główne części, które świetnie odzwierciedlają złoty krąg.

Nasz “mózg wiadomości”, mózg homo sapiens, nasza kora mózgowa, odpowiada poziomowi “co”…

Kora mózgowa jest odpowiedzialna za wszystkie nasze racjonalne i analityczne myśli oraz język

Środkowe dwie sekcje są naszym mózgiem limbicznym.

Nasz mózg limbiczny jest odpowiedzialny za nasze uczucia, takie jak zaufanie i lojalność.

Odpowiada również za wszystkie zachowania ludzkie, za podejmowanie decyzji lecz nie ma zdolności do mowy.

Zaczynaj od dlaczego – jak to się pokrywa ze złotym kręgiem?

Innymi słowy, gdy komunikujemy z zewnątrz do wewnątrz, ludzie są w stanie zrozumieć ogromne ilości skomplikowanych informacji takich jak cechy i zalety, fakty i liczby ale to nie wpływa na ich zachowanie,

Kiedy komunikujemy od wewnątrz na zewnątrz mówimy bezpośrednio do tej części mózgu, która kontroluje zachowanie, a następnie pozwalamy ludziom zracjonalizować to poprzez konkretne rzeczy, które mówimy i robimy

Stąd pochodzą intuicyjne decyzje.

Wiesz, że czasami można komuś przedstawić wszystkie fakty i dane, a ten ktoś powie ; “Wiem o czym świadczą te wszystkie fakty i szczegóły, ale czuję się z tym jakoś dziwnie”.

Dlaczego używamy zwrotu, “nie czuję” się z tym dobrze? 

Dlatego, że część mózgu, która kontroluje podejmowanie decyzji nie kontroluje mowy.

I jedyne na co potrafimy się zebrać to ; “Nie wiem. Po prostu nie czuję się z tym dobrze”.

Zaczynaj od dlaczego – wnioski

Czasem mówimy też, że kierujemy się sercem albo duszą.

Niestety muszę Ci wyznać, że żadne inne części ciała nie kontrolują naszego zachowania ; wszystko to dzieje się w naszym mózgu limbicznym, który kontroluje podejmowanie decyzji, a nie naszą mowę.

Lecz jeśli nie wiesz dlaczego robisz to, co robisz, a ludzie reagują na to dlaczego robisz to, co robisz w jaki wówczas sposób sprawisz, by ludzie weszli do Twojego biznesu lub kupili coś od ciebie lub, co najważniejsze, byli lojalni i chcieli być częścią tego, co robisz

Ponownie ; celem nie jest jedynie sprzedawanie ludziom tego, co jest im potrzebne  ; celem jest sprzedaż tym, którzy wierzą w to, w co Ty wierzysz.

Ludzie będą robić TYLKO to, co odzwierciedla ich przekonania

Są przywódcy i tacy, którzy przewodzą.

Przywódcy zajmują stanowisko siły i władzy 

Natomiast Ci, którzy przewodzą inspirują nas.

Idziemy za nimi, nie dlatego, że musimy, lecz dlatego, że chcemy.

Podążamy za tymi, co przewodzą, nie dla nich, lecz dla nas samych 

Ci, którzy zaczynają od “dlaczego” mają zdolność do inspirowania wszystkich wokół lub znalezienia innych, którzy ich zainspirują 

Polecam Ci również obejrzeć uważnie to nagranie Simona Sinka

Daj znać w komentarzu, podyskutujmy 🙂

Pozdrawiam

Marcin Oniszczuk

Korzystając z okazji, pobierz sobie bezpłatnego ebooka pt. “Dlaczego MLM to lepsza droga”

Sprawdź również ostatnie wpisy

Pieniądze szczęścia nie dają…

Prosument – kto to jest?

Dołącz do bezpłatnej grupy na Facebooku. W każdy dniu dostajesz nową lekcję na temat właściwego budowania swojego biznesu sieciowego i online

 
#ProsteAleNiełatwe
Grupa Zamknięta · 113 członków
Dołącz do grupy
Grupa poświęcona wszystkiemu co proste ale niełatwe 😉 Cel – edukacja aż do zrozumienia. Chciałbym, abyś zrozumiał, że to, co proste daje najlepsze ef…
 
Obserwuj mnie :
error0

One thought on “Zaczynaj od dlaczego”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *